Z sympatii do samochodów Honda

502 744 095
Start»Warsztat»Ratujemy klasyka...

Ratujemy klasyka...

Remont D16A9 i wymiana z D15B7

Ładnie utrzymana IVg

Ładnie utrzymana IVg

Ratujemy klasyka...

Ratujemy klasyka...

Puzzle przed myciem

Ratujemy klasyka...

Ratujemy klasyka...

Puzzle po myciu

Ratujemy klasyka...

Ratujemy klasyka...

Zaczynam kolejną reanimację. Tym razem na warsztat wjeżdża Civic IV generacji produkowany w latach 1986-1991. Model najbliższy memu sercu. Od tego modelu zaczęła się moja przygoda z Hondą.

Kilka słów o „pacjencie” – egzemplarz jest mi dobrze znany. Serwisuję go klika ładnych lat. Od dłuższego czasu nie wyjeżdża już na drogi – prawdopodobnie urwał się korbowód.
Właściciel podjął decyzję o zmianie silnika na mocniejszy.
Do auta zamontuję silnik D16A9 z Civica IVgen 1.6-i16. Seryjna jednostka legitymowała się mocą 130 koni.

Silnik pochodzi z mojego przedostatniego samochodu, był remontowany kilka lat temu i przejechał 60000km.
W celu pełnej weryfikacji został rozebrany na części pierwsze i….. wyszło na to, że trzeba będzie zainteresować się wałem. Panewki korbowe były bardzo nierówno zużyte. W związku z tym dół silnika jedzie do obróbki. Wał będzie szlifowany na pierwszy nadwymiar, blok zostanie splanowany. Jeżeli szlifiernia tak zdecyduje, zostanie poprawione honowanie i wpadną nowe pierścienie.
O postępach będę informować na bieżąco.