Z sympatii do samochodów Honda

502 744 095
Start»Projekty»Naprawa główna Silnik D16Y8 Civic VI Coupe

Naprawa główna Silnik D16Y8 Civic VI Coupe

Remont skrzyni biegów, rozwiert kolektora ssącego, lekki zamach

KONIEC REMONTU

KONIEC REMONTU

Cylindry honowanie

Cylindry honowanie

Wał przed montażem korbowodów

Wał przed montażem korbowodów

Tłok Honda z pierścieniem olejowym BMW

Tłok Honda z pierścieniem olejowym BMW

Dół silnika

Dół silnika

Prawie komplet części potrzebnych do budowy

Prawie komplet części potrzebnych do budowy

Silnik po remoncie musi dobrze wyglądać - kąpiemy

Silnik po remoncie musi dobrze wyglądać - kąpiemy

Śruby potraktowane środkiem do mycia silników MAX GEAR

Śruby potraktowane środkiem do mycia silników MAX GEAR

Cześci składowe silnika po długiej kąpieli

Cześci składowe silnika po długiej kąpieli

Lepsza oryginalna czy odnowiona z D16Z6?

Lepsza oryginalna czy odnowiona z D16Z6?

Co do miski nie ma chyba wątpliwości która lepsza

Co do miski nie ma chyba wątpliwości która lepsza

Silnik w trakcie montażu stan na dzień 22-2-2017

Silnik w trakcie montażu stan na dzień 22-2-2017

Silnik w trakcie montażu stan na dzień 22-2-2017

Silnik w trakcie montażu stan na dzień 22-2-2017

Silnk w trakcie montażu osprzętu

Silnk w trakcie montażu osprzętu

Przed montażem kolektora ssącego

Przed montażem kolektora ssącego

Kolektor ssący w trakcie rozwiercania

Kolektor ssący w trakcie rozwiercania

Przygotowania do montażu

Przygotowania do montażu

Przed montażem nowego sprzęgła i przykręceniem skrzyni

Przygotowania do montażu

Przygotowania do montażu

Odchudzone koło zamachowe przed montażem, waga 5,5kg

Odchudzone koło zamachowe przed montażem, waga 5,5kg

Zacznijmy od tego, że bardzo niechętnie zabieram się za remonty silników. W 99% odmawiam podjęcia tego typu prac. Wyjątek robię dla stałych klientów, których znam i widzę w jaki sposób traktują swoje samochody. Nie remontuję siników przeznaczonych do sportu.

Tego remontu podjąłem się ze względu na rozsądne podejście do tematu samego klienta. Nie jestem ponaglany codziennymi telefonami o postępie prac, dzięki czemu mogę pracować w pełnym skupieniu.
Zleceniodawca zaakceptował moje podejście do tematu remontów - naprawę główną wykonujemy według instrukcji, bez uproszczeń. Nie robimy tak zwanego szwedzkiego remontu.

19.2.2017
Silnik został odebrany ze szlifierni. Tym razem dół silnika i głowicę oddałem w doświadczone ręce Pana Romana Hary z Gdańska. Wszystkie części zostały umyte ultradźwiękowo.
Głowica została splanowana, wymieniono uszczelniacze zaworowe, dotarto gniazda zaworowe. Blok został splanowany, na  cylindrach mamy nowy hon.
Cylindry nie wymagały zastosowania nadwymiarowych tłoków. Ttłoki zostały wyczyszczone, i założono nowe pierścienie. Zamiast standardowych pierścieni olejowych zastosowano rozprężne z BMW. Kompresyjne standardowe hondowskie.

Wał korbowy wymagał obróbki. Zrobiono pierwszy szlif pod panewki korbowodowe.

Całość została spasowana pod panewki główne GLYCO i korbowodowe KING 0,25.

Aktualnie w silniku został zamontowany wał wraz z tłokami i oczywiście korbowodami. Jutro ma dotrzeć paczka z Haparts.pl z brakującymi śrubami głowicy oraz oryginalną uszczelką miski olejowej

22.2.2017
Miałem dzisiaj wielki plan. Wielki plan zakładał złożenie silnika do końca. Niestety życie zweryfikowało mój plan.
Założyłem głowicę, wałek oraz klawiaturę - wszystkie te elementy zostały skręcone na momenty podane w manualu do D16Y8.
Założona została magistrala wodna, oraz zbiornik odmy.
Założono zawór VTEC, łapę pompy wspomagania, podstawę alternatora.
Wymieniono uszczelniacz wału tył oraz zamontowano tylną oprawę wału.
Śruby służące do budowy silnika zostały wymyte i wypłukane w nitro

Najbardziej pracochłonne okazało się domycie miski olejowej, osłon rozrządu, pompy olejowej, oprawy wału i pokrywy zaworowej - dobrze, że ludzkość wymyśliła myjki ciśnieniowe.

Nie pasował uszczelniacz wału przód dostarczony przez klienta - na szczęście właściwy leżał na półce w "magazynie".
W "magazynie" znalazłem również odnowioną pokrywę zaworową od D16Z6 i niepogiętą miskę olejową - może zleceniodawca się skusi :)

W częściach zabrakło oringu kanału pompy oleju - ta drobna rzecz za kilkanaście złotych nie pozwoliła na złożenie silnika w dniu dzisiejszym. Ostatnie zdjęcia przedstawiają stan obecny silnika

22.3.2017

Mała aktualizacja i oczywiście zakończenie tego wpisu

Na czas docierania założony został seryjny dolot wraz ze standardowym filtrem powietrza. Samochód odebrany został jakiś tydzień temu. Po przebiegu około 200km wszystko w jest porządku nie widać ubytków oleju.
Rozwiercono kolektor ssący pod przepustnicę 60mm, oraz zamontowano lekki zamach.
Za 500km widzimy się na pierwszej wymianie oleju.

Na dzień dzisiejszy operacja się udała, pacjent dobrze rokuje na przyszłość.

Pozdrawiam i zapraszam do czytania kolejnych wpisów.