B20C4? Czyli jak stworzyć i wytresować smoka....
Poradnik dla początkujących budownczych silników
Początek
B20C4? Czyli jak stworzyć i wytresować smoka – poradnik dla początkujących
To prawdopodobnie przed przedostatni projekt robiony przeze mnie.
W kolejce czeka jeszcze Civic 1990 na wyremontowanie i montaż silnika z CRXa.
Ostatnim projektem będzie coś „z jajem” – tylko dla mnie (pomysł rodzi się w mojej głowie)
Po awarii silnika B18C4, klient z którym znamy się wiele lat, poprosił o budowę silnika. Ze względu na znajomość i świadomość tego jak odpowiedzialnie traktuje swoje samochody, nie odmówiłem.
Buduję dwulitrową jednostkę z głowicą z silnika 1.8 VTEC. Standardowo taka modyfikacja daje około 200 koni i mniej więcej tyle samo Nm. Skoro buduję coś od podstaw, to celuję w nieco wyższe parametry. Powinno się udać.
Bazą do budowy jest B20Z1 z przebiegiem około 150000km. Na dół silnika B20 zamontuję głowicę z B18C4. Docelowo silnik dostanie ostrzejsze wałki rozrządu.
Silnik ma być kręcony wyżej niż standardowe B20. Z tego powodu zamontowana zostanie spinka wału z B18C4. Nowa OEM pompa oleju z Integry TypeR, tłoki 0,25 RS Machines, Wał zostanie wyosiowany, całość zostanie skręcona na śrubach ARP. Panewki na pierwszym nadwymiarze. Wszystkie uszczelki i uszczelniacze OEM. Kolektor ssący wraz z przepustnicą SKUNK2.
9.2.2019
Z B18 zemontowałem wszystkie potrzebne elementy, silnik B20 został rozebrany w celu weryfikacji. W najbliższy piątek silnik i skrzynia powędruje na skiełkowanie, aby wygląd zewnętrzny współgrał z tym co będzie w środku. Stan B20 najlepiej przedstawiają zdjęcia.
Pozdrawiam
A.D.
To prawdopodobnie przed przedostatni projekt robiony przeze mnie.
W kolejce czeka jeszcze Civic 1990 na wyremontowanie i montaż silnika z CRXa.
Ostatnim projektem będzie coś „z jajem” – tylko dla mnie (pomysł rodzi się w mojej głowie)
Po awarii silnika B18C4, klient z którym znamy się wiele lat, poprosił o budowę silnika. Ze względu na znajomość i świadomość tego jak odpowiedzialnie traktuje swoje samochody, nie odmówiłem.
Buduję dwulitrową jednostkę z głowicą z silnika 1.8 VTEC. Standardowo taka modyfikacja daje około 200 koni i mniej więcej tyle samo Nm. Skoro buduję coś od podstaw, to celuję w nieco wyższe parametry. Powinno się udać.
Bazą do budowy jest B20Z1 z przebiegiem około 150000km. Na dół silnika B20 zamontuję głowicę z B18C4. Docelowo silnik dostanie ostrzejsze wałki rozrządu.
Silnik ma być kręcony wyżej niż standardowe B20. Z tego powodu zamontowana zostanie spinka wału z B18C4. Nowa OEM pompa oleju z Integry TypeR, tłoki 0,25 RS Machines, Wał zostanie wyosiowany, całość zostanie skręcona na śrubach ARP. Panewki na pierwszym nadwymiarze. Wszystkie uszczelki i uszczelniacze OEM. Kolektor ssący wraz z przepustnicą SKUNK2.
9.2.2019
Z B18 zemontowałem wszystkie potrzebne elementy, silnik B20 został rozebrany w celu weryfikacji. W najbliższy piątek silnik i skrzynia powędruje na skiełkowanie, aby wygląd zewnętrzny współgrał z tym co będzie w środku. Stan B20 najlepiej przedstawiają zdjęcia.
Pozdrawiam
A.D.