Z sympatii do samochodów Honda

502 744 095
Start»FF Garage po godzinach»Renowacja motocykla K750 1968r

Renowacja motocykla K750 1968r

Opis zmagań z radziecką materią.

Renowacja motocykla K750 1968r

Renowacja motocykla K750 1968r

Wyremontowany silnik ze skrzynią i dyferencjałem

K750M wygląd po zakupie

K750M wygląd po zakupie

K750M wygląd po zakupie

K750M wygląd po zakupie

K750M wygląd po zakupie

K750M wygląd po zakupie

K750M wygląd po zakupie

K750M wygląd po zakupie

K750M wygląd po zakupie

K750M wygląd po zakupie

K750M wygląd po zakupie

K750M wygląd po zakupie

K750M wygląd po zakupie

K750M wygląd po zakupie

K750M wygląd po zakupie

K750M wygląd po zakupie

K750M wygląd po zakupie

K750M wygląd po zakupie

K750M wygląd po zakupie

K750M wygląd po zakupie

K750M wygląd po zakupie

K750M wygląd po zakupie

K750M wygląd po zakupie

K750M wygląd po zakupie

K750M wygląd po zakupie

K750M wygląd po zakupie

K750M wygląd po zakupie

K750M wygląd po zakupie

K750M wygląd po zakupie

K750M wygląd po zakupie

Olej skrzyni

Olej skrzyni

Mieszanina oleju i wody z rdzą

Silnik nieco cieknie.... tylko troszeczkę

Silnik nieco cieknie.... tylko troszeczkę

Skrzyni biegów, podobnie jak silnik rówież smarowana"zewnętrznie"

Skrzyni biegów, podobnie jak silnik rówież smarowana"zewnętrznie"

Wał kardana mocno traktowany młotkiem

Wał kardana mocno traktowany młotkiem

Przegub gumowy wału kardana

Przegub gumowy wału kardana

Patenty Ivana i koniec zabieraka

Patenty Ivana i koniec zabieraka

Ciekawe co zostanie po wypiaskowaniu błotnika wózka bocznego

Ciekawe co zostanie po wypiaskowaniu błotnika wózka bocznego

Motocykl w częściach

Motocykl w częściach

Opony Kenda 3.75-19

Opony Kenda 3.75-19

Proste felgi ważna rzecz dla komfortu podróżowania

Proste felgi ważna rzecz dla komfortu podróżowania

Lampa typu "żółwik"

Lampa typu "żółwik"

Szprychy

Szprychy

Przy silniku także będzie dużo pracy

Przy silniku także będzie dużo pracy

Gondola do uratowania

Gondola do uratowania

Gondola do uratowania

Gondola do uratowania

Gondola do uratowania

Gondola do uratowania

Zawsze chciałem mieć zabytkowy motocykl.
Zdecydowałem się na na K750M- motocykl ciężki konstrukcji radzieckiej z wózkiem bocznym.
Dane techniczne zaczerpnięte ze strony www.kolyaska.pl

Długość - 2400 mm
Szerokość - 1650 mm
Wysokość - 1060 mm
Rozstaw kół - 1450 mm
Prześwit (bez obciążenia) - 155 mm
Masa suchego motocykla z wózkiem - 315 kg
Masa wózka - 105 kg
Dopuszczalna ładowność - 300 kg
Dopuszczalna masa całkowita - 615 kg
Maksymalny nacisk na oś - 2,34 kN
Maksymalna prędkość po utwardzonej nawierzchni - 95 km/h
Zużycie paliwa podczas jazdy z pełnym obciążeniem po utwardzonej nawierzchni z prędkością 50-60km/h - 6 l
Średnie zużycie oleju - 150 cm3/100 km
Silnik - czterosuwowy, dolnozaworowy, dwucylindrowy, bokser
Pojemność silnika - 746 cm3
Stopień sprężania - 6,0
Skok tłoka x średnica cylindra - 78mm x 78mm
Moc maksymalna - 26 KM / 19,1 kW
Moc jednostkowa - 0,03 kW/kg
Obroty mocy maksymalnej - 4600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy - 4,3 kGm przy 3000 obr/min
Zapłon - bateryjny, 6V
Gaźniki - K-37 na każdy cylinder
Paliwo - benzyna LO-66, LO-72 albo LO-74
Przełożenia skrzyni biegów:
pierwszy bieg - 3,6
drugi bieg - 2,28
trzeci bieg - 1,70
czwarty bieg - 1,30
przełożenie przekładni głównej - 4,62
Przeniesienie napędu na tylne koło wałem kardana
Koła - wzajemnie zamienne z oponami 3.75-19 (95-484 mm)
Wózek boczny - typu pasażerskiego z dźwigniowym zawieszeniem koła na sprężynowo-hydraulicznym amortyzatorze
Prądnica G-11A 6V, 45W
Regulator napięcia RR-31A
Regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu - ręczna, przerywacz-rozdzielacz typu PM-05
Pojemności:
Bak - 22l
Karter silnika - 2 l
Karter skrzyni biegów - 0,8 l
Karter głównej przekładni - 0,14 l
Pióro przedniego zawieszenia - 0,16 l
Ciśnienie w kołach:
przód - 1,6 kg/cm2
tył - 2,0 kg/cm2
koło wózka - 1,8 kg/cm2


No to zaczynamy. Motocykl jest mocno wyeksploatowany, więc zabawy przy nim będzie sporo.
Zapraszam Was do pierwszego rzędu i życzę miłego kibicowania.

21 czerwca 2017

Motocykl został rozebrany na podstawowe podzespoły.
Zostało rozkręcić przednie zawieszenie. Rama motocykla i kosza okazuje się w bdb stanie w oryginalnym lakierze.
Do wymiany błotnik kosza. wszystkie felgi krzywe. Motocykl w 99% będzie poruszać się po asfalcie, dlatego podjąłem decyzję o zakupie prostych felg. Zastanawiam się jeszcze co dalej z bębnami - otwory montażowe na szprychy są mocno zużyte, złożone na podkładkach. Gondola wózka nadaje się do naprawy blacharskiej.
Udało się zakupić czujnik stopu montowany w tzw krótkiej ramie (szukałem od listopada), lampę tylną motocykla typu żółwik, kpl felg, nowe szprychy kpl na cały motocykl, opony firmy Kenda 3,75-19 diagonalne z bieżnikiem pasującym do weterana, dętki (grube ukraińskie), ochraniacze oraz sprawną skrzynię biegów typu "jajko"

2 maja 2017

Zdemontowałem silnik wraz ze skrzynią biegów - olej w skrzyni w kolorze kawy z mlekiem, silnik cieknie z każdego możliwego miejsca. Wał kardana zaklepany na końcu. Zniszczony przegub wału kardana.
Poprzedni właściciele dokonali wielu przeróbek, aby zaadoptować czujnik stopu innego typu niż był używany w motocyklu z krótką ramą - kombinowanie z cięgłem hamulca nożnego, przespawane stopki, dźwignia hamulca nożnego zamontowana ekstremalnie wysoko.
Układ wydechowy do wyrzucenia, na pewno krzywe dwa koła - reszta do weryfikacji
Zabierak dyferencjału prawdopodobnie do wymiany - będę prosić o ocenę na forum redmotorz.eu

Czuję, że jestem na początku dłuugiej drogi.... oby wystarczyło mi sił :)