Renowacja motocykla K750 1968r
Opis zmagań z radziecką materią.
Zawsze chciałem mieć zabytkowy motocykl.
Zdecydowałem się na na K750M- motocykl ciężki konstrukcji radzieckiej z wózkiem bocznym.
Dane techniczne zaczerpnięte ze strony www.kolyaska.pl
Długość - 2400 mm
Szerokość - 1650 mm
Wysokość - 1060 mm
Rozstaw kół - 1450 mm
Prześwit (bez obciążenia) - 155 mm
Masa suchego motocykla z wózkiem - 315 kg
Masa wózka - 105 kg
Dopuszczalna ładowność - 300 kg
Dopuszczalna masa całkowita - 615 kg
Maksymalny nacisk na oś - 2,34 kN
Maksymalna prędkość po utwardzonej nawierzchni - 95 km/h
Zużycie paliwa podczas jazdy z pełnym obciążeniem po utwardzonej nawierzchni z prędkością 50-60km/h - 6 l
Średnie zużycie oleju - 150 cm3/100 km
Silnik - czterosuwowy, dolnozaworowy, dwucylindrowy, bokser
Pojemność silnika - 746 cm3
Stopień sprężania - 6,0
Skok tłoka x średnica cylindra - 78mm x 78mm
Moc maksymalna - 26 KM / 19,1 kW
Moc jednostkowa - 0,03 kW/kg
Obroty mocy maksymalnej - 4600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy - 4,3 kGm przy 3000 obr/min
Zapłon - bateryjny, 6V
Gaźniki - K-37 na każdy cylinder
Paliwo - benzyna LO-66, LO-72 albo LO-74
Przełożenia skrzyni biegów:
pierwszy bieg - 3,6
drugi bieg - 2,28
trzeci bieg - 1,70
czwarty bieg - 1,30
przełożenie przekładni głównej - 4,62
Przeniesienie napędu na tylne koło wałem kardana
Koła - wzajemnie zamienne z oponami 3.75-19 (95-484 mm)
Wózek boczny - typu pasażerskiego z dźwigniowym zawieszeniem koła na sprężynowo-hydraulicznym amortyzatorze
Prądnica G-11A 6V, 45W
Regulator napięcia RR-31A
Regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu - ręczna, przerywacz-rozdzielacz typu PM-05
Pojemności:
Bak - 22l
Karter silnika - 2 l
Karter skrzyni biegów - 0,8 l
Karter głównej przekładni - 0,14 l
Pióro przedniego zawieszenia - 0,16 l
Ciśnienie w kołach:
przód - 1,6 kg/cm2
tył - 2,0 kg/cm2
koło wózka - 1,8 kg/cm2
No to zaczynamy. Motocykl jest mocno wyeksploatowany, więc zabawy przy nim będzie sporo.
Zapraszam Was do pierwszego rzędu i życzę miłego kibicowania.
21 czerwca 2017
Motocykl został rozebrany na podstawowe podzespoły.
Zostało rozkręcić przednie zawieszenie. Rama motocykla i kosza okazuje się w bdb stanie w oryginalnym lakierze.
Do wymiany błotnik kosza. wszystkie felgi krzywe. Motocykl w 99% będzie poruszać się po asfalcie, dlatego podjąłem decyzję o zakupie prostych felg. Zastanawiam się jeszcze co dalej z bębnami - otwory montażowe na szprychy są mocno zużyte, złożone na podkładkach. Gondola wózka nadaje się do naprawy blacharskiej.
Udało się zakupić czujnik stopu montowany w tzw krótkiej ramie (szukałem od listopada), lampę tylną motocykla typu żółwik, kpl felg, nowe szprychy kpl na cały motocykl, opony firmy Kenda 3,75-19 diagonalne z bieżnikiem pasującym do weterana, dętki (grube ukraińskie), ochraniacze oraz sprawną skrzynię biegów typu "jajko"
2 maja 2017
Zdemontowałem silnik wraz ze skrzynią biegów - olej w skrzyni w kolorze kawy z mlekiem, silnik cieknie z każdego możliwego miejsca. Wał kardana zaklepany na końcu. Zniszczony przegub wału kardana.
Poprzedni właściciele dokonali wielu przeróbek, aby zaadoptować czujnik stopu innego typu niż był używany w motocyklu z krótką ramą - kombinowanie z cięgłem hamulca nożnego, przespawane stopki, dźwignia hamulca nożnego zamontowana ekstremalnie wysoko.
Układ wydechowy do wyrzucenia, na pewno krzywe dwa koła - reszta do weryfikacji
Zabierak dyferencjału prawdopodobnie do wymiany - będę prosić o ocenę na forum redmotorz.eu
Czuję, że jestem na początku dłuugiej drogi.... oby wystarczyło mi sił :)
Zdecydowałem się na na K750M- motocykl ciężki konstrukcji radzieckiej z wózkiem bocznym.
Dane techniczne zaczerpnięte ze strony www.kolyaska.pl
Długość - 2400 mm
Szerokość - 1650 mm
Wysokość - 1060 mm
Rozstaw kół - 1450 mm
Prześwit (bez obciążenia) - 155 mm
Masa suchego motocykla z wózkiem - 315 kg
Masa wózka - 105 kg
Dopuszczalna ładowność - 300 kg
Dopuszczalna masa całkowita - 615 kg
Maksymalny nacisk na oś - 2,34 kN
Maksymalna prędkość po utwardzonej nawierzchni - 95 km/h
Zużycie paliwa podczas jazdy z pełnym obciążeniem po utwardzonej nawierzchni z prędkością 50-60km/h - 6 l
Średnie zużycie oleju - 150 cm3/100 km
Silnik - czterosuwowy, dolnozaworowy, dwucylindrowy, bokser
Pojemność silnika - 746 cm3
Stopień sprężania - 6,0
Skok tłoka x średnica cylindra - 78mm x 78mm
Moc maksymalna - 26 KM / 19,1 kW
Moc jednostkowa - 0,03 kW/kg
Obroty mocy maksymalnej - 4600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy - 4,3 kGm przy 3000 obr/min
Zapłon - bateryjny, 6V
Gaźniki - K-37 na każdy cylinder
Paliwo - benzyna LO-66, LO-72 albo LO-74
Przełożenia skrzyni biegów:
pierwszy bieg - 3,6
drugi bieg - 2,28
trzeci bieg - 1,70
czwarty bieg - 1,30
przełożenie przekładni głównej - 4,62
Przeniesienie napędu na tylne koło wałem kardana
Koła - wzajemnie zamienne z oponami 3.75-19 (95-484 mm)
Wózek boczny - typu pasażerskiego z dźwigniowym zawieszeniem koła na sprężynowo-hydraulicznym amortyzatorze
Prądnica G-11A 6V, 45W
Regulator napięcia RR-31A
Regulacja kąta wyprzedzenia zapłonu - ręczna, przerywacz-rozdzielacz typu PM-05
Pojemności:
Bak - 22l
Karter silnika - 2 l
Karter skrzyni biegów - 0,8 l
Karter głównej przekładni - 0,14 l
Pióro przedniego zawieszenia - 0,16 l
Ciśnienie w kołach:
przód - 1,6 kg/cm2
tył - 2,0 kg/cm2
koło wózka - 1,8 kg/cm2
No to zaczynamy. Motocykl jest mocno wyeksploatowany, więc zabawy przy nim będzie sporo.
Zapraszam Was do pierwszego rzędu i życzę miłego kibicowania.
21 czerwca 2017
Motocykl został rozebrany na podstawowe podzespoły.
Zostało rozkręcić przednie zawieszenie. Rama motocykla i kosza okazuje się w bdb stanie w oryginalnym lakierze.
Do wymiany błotnik kosza. wszystkie felgi krzywe. Motocykl w 99% będzie poruszać się po asfalcie, dlatego podjąłem decyzję o zakupie prostych felg. Zastanawiam się jeszcze co dalej z bębnami - otwory montażowe na szprychy są mocno zużyte, złożone na podkładkach. Gondola wózka nadaje się do naprawy blacharskiej.
Udało się zakupić czujnik stopu montowany w tzw krótkiej ramie (szukałem od listopada), lampę tylną motocykla typu żółwik, kpl felg, nowe szprychy kpl na cały motocykl, opony firmy Kenda 3,75-19 diagonalne z bieżnikiem pasującym do weterana, dętki (grube ukraińskie), ochraniacze oraz sprawną skrzynię biegów typu "jajko"
2 maja 2017
Zdemontowałem silnik wraz ze skrzynią biegów - olej w skrzyni w kolorze kawy z mlekiem, silnik cieknie z każdego możliwego miejsca. Wał kardana zaklepany na końcu. Zniszczony przegub wału kardana.
Poprzedni właściciele dokonali wielu przeróbek, aby zaadoptować czujnik stopu innego typu niż był używany w motocyklu z krótką ramą - kombinowanie z cięgłem hamulca nożnego, przespawane stopki, dźwignia hamulca nożnego zamontowana ekstremalnie wysoko.
Układ wydechowy do wyrzucenia, na pewno krzywe dwa koła - reszta do weryfikacji
Zabierak dyferencjału prawdopodobnie do wymiany - będę prosić o ocenę na forum redmotorz.eu
Czuję, że jestem na początku dłuugiej drogi.... oby wystarczyło mi sił :)